“Wij willen ons imago opfrissen. Willen jullie meedenken over onze positionering?”

Case PM Ondernemend

PM Belastingadviseurs in Heerde transformeerde naar PM Ondernemend. Ze maakte dat zichtbaar in een nieuwe website en huisstijl. “Wij willen af van het imago dat we puur een belastingkantoor zijn”, zeiden Peter Bregman en Martin Post een paar jaar geleden. Ze vroegen De Communicatie Experts mee te denken over de gewenste positionering. Onder de projectnaam ‘PM werkt aan de winkel’ werkten we aan een nieuwe positionering tot PM ondernemend. PM begeleidt ondernemers op hun ondernemersreis, in welke fase ze zich ook bevinden. Vervolgens startte fase 2: het visualiseren van de vernieuwde positionering. 

Impact op dagelijks werk minimaal

De Communicatie Experts ontzorgden PM nagenoeg volledig. Bij de start hebben we klanten en medewerkers actief betrokken via o.a. een Raad van Inspiratie en workshops klantbeleving. Tijdens de implementatie verzorgden we het projectmanagement door een projectplan, -planning en -begroting op te stellen. Die evalueerden we eens in de drie weken. Tijdens die sessies werden vragen gesteld, antwoorden gegeven, knopen doorgehakt en plannen bijgesteld. Zo hielden Peter en Martin grip op het proces en op de kosten, maar bleef de impact van dit project op hun dagelijkse werk minimaal.  

Betrokkenheid medewerkers vergroot

Bij dit proces hebben we de medewerkers van PM optimaal ingeschakeld. Dat deden we onder andere door een ‘weekstart’ te introduceren, waarbij ze informatie kregen en feedback konden geven. De professionele manier waarop ‘hun’ PM transformeerde, maakte hen trots.  Tijdens een feestelijke  bijeenkomst met klanten en relaties is het project gelanceerd en gepresenteerd

“Ik kan het alleen maar iedereen aanbevelen. Ons heeft het in ieder geval veel gebracht.”

Martin Post – PM Ondernemend

 

De Communicatie Experts, hét Communicatiebureau uit Apeldoorn