KLanten

.

‘Ik vind het woord strategie het meest misbruikte woord in de communicatie’

(Een podcast-interview met woordvoerder Toon Schuiling)
In dit tweede podcast-interview van Karine met Toon Schuiling gaat het over crisiscommunicatie, of beter gezegd: hoe ga je als adviseur of manager om met een onverwachte gebeurtenis die landelijke impact heeft? Welke tools moet je hebben, welke kwaliteiten, wat moet je kunnen en weten. Toon heeft tijdens zijn carrière een aantal crises meegemaakt, denk aan Koninginnedag in Apeldoorn en de Vuurwerkramp in Enschede, als woordvoerder en bestuurlijk communicatieadviseur. Maar ook de huisvesting van Volkert van der G. In Apeldoorn. Hoe gaat Toon om met de druk die zo’n situatie met zich meebrengt? 


Lees meer


'Je moet als bestuurder terug naar de mensen'

fullsizeoutput_c7

(Een podcast-interview met woordvoerder Toon Schuiling)

Toon Schuiling is een ervaren woordvoerder die verschillende bestuurders bij de lokale en provinciale overheid heeft bijgestaan. Onder andere de gemeente Apeldoorn, waar we elkaar van kennen. Wat typeert deze rol, kan je het leren, hoe blijf je overeind als er veel belangen spelen en, hoe spreek je met gezag? Daar gaan we in een kleine 40 minuten over hebben.

Lees meer


3x effectief communiceren is.....

intro image

1.....kom van je troon af! 

(Door Karine van den Noort)

Voor alle communicatie buiten de troonrede om: Kom van je troon af!!  

Dat wil zeggen:

  • houd geen monologen
  • gebruik geen ingewikkelde zinnen en vaktermen om je lezers/luisteraars te imponeren, maar ga met je verbale en non verbale taal naast de ander staan
  • verplaats je in de situatie van de ander (wat heeft hij nodig?) en pas daar je verhaal op aan
  • durf jezelf te onderbreken door te vragen of je boodschap over komt.

Lees meer


Hoe leer je pieken op het juiste moment?

intro image

(Door Karine van den Noort)
‘Heb je nog tips voor mij hoe je je grenzen bewaakt? Ik ga er gillend overheen. Mijn klant vraagt alle aandacht, tot ver in de avond.’ Mijn collega appt me een vraag die ik zelf zó herken. En jullie wellicht ook. Je zit middenin een project met een giga deadline en gedurende de looptijd wordt deze klus hoe langer hoe groter. Hoe houd je dan je tijd en je budget in de hand? 

Lees meer


de Influencer als magneet voor je marketing

intro image

(Door Jeanet van der Linden)
Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij er een persoon of groep wordt ingezet om invloed uit te oefenen op het gedrag van de doelgroep. Influencers hebben veel volgers op sociale mediakanalen. Ze maken van die kanalen veelvuldig en zorgvuldig gebruik. Het fenomeen is eenvoudig: je schakelt een influencer in om je merk onder de aandacht te brengen, er iets leuks over te zeggen en honderdduizenden mensen zien dat. En zijn daar gevoelig voor. 26% van een aankoopbeslissing komt voort uit sociale aanbeveling, concludeerde MacKinsey.

Lees meer


Vijf tips om je lezers te raken

intro image

(Door Bas Popkema)
Als jij een verhaal te vertellen hebt, wil je graag dat het gelezen wordt. Hoe zorg je dat jouw lezers aanhaken?

Lees meer


Hoe persoonlijk maak jij je verhaal?

intro image

(Door Malou Tichelaar)
De afgelopen weken heb ik weer heel wat teksten geschreven voor klanten. Voordat ik start is het belangrijk om antwoord te krijgen op de volgende vraag: “Waarom doe je als organisatie wat je doet?” En de belangrijkste vraag: “Voor wie doe je dat werk eigenlijk?”

Lees meer