Blogs

Blog

Hoe leer je pieken op het juiste moment?

intro image

‘Heb je nog tips voor mij hoe je je grenzen bewaakt? Ik ga er gillend overheen. Mijn klant vraagt alle aandacht, tot ver in de avond.’ Mijn collega appt me een vraag die ik zelf zó herken. En jullie wellicht ook. Je zit middenin een project met een giga deadline en gedurende de looptijd wordt deze klus hoe langer hoe groter. Hoe houd je dan je tijd en je budget in de hand? 

Lees meer


de Influencer als magneet voor je marketing

intro image

Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij er een persoon of groep wordt ingezet om invloed uit te oefenen op het gedrag van de doelgroep. Influencers hebben veel volgers op sociale mediakanalen. Ze maken van die kanalen veelvuldig en zorgvuldig gebruik. Het fenomeen is eenvoudig: je schakelt een influencer in om je merk onder de aandacht te brengen, er iets leuks over te zeggen en honderdduizenden mensen zien dat. En zijn daar gevoelig voor. 26% van een aankoopbeslissing komt voort uit sociale aanbeveling, concludeerde MacKinsey.

Lees meer


Vijf tips om je lezers te raken

intro image

Als jij een verhaal te vertellen hebt, wil je graag dat het gelezen wordt. Hoe zorg je dat jouw lezers aanhaken?

Lees meer


OVER TRANSPARANTIE IN COMMUNICATIE

intro image

Ondertussen op kantoor….

Lees meer


Hoe persoonlijk maak jij je verhaal?

intro image

De afgelopen weken heb ik weer heel wat teksten geschreven voor klanten. Voordat ik start is het belangrijk om antwoord te krijgen op de volgende vraag: “Waarom doe je als organisatie wat je doet?” En de belangrijkste vraag: “Voor wie doe je dat werk eigenlijk?”

Lees meer


Successupport, organisatie 3.0

intro image

(Door Karine van den Noort)

Als communicatieadviseur probeer je altijd alles zo helder mogelijk te zeggen. Concreet, laagdrempelig taalgebruik. Dat heeft 1 nadeel, namelijk dat je de zaken te simpel kunt voorstellen. Zodat je zelf (en anderen wellicht ook) gaat denken dat het ook simpel is

Lees meer


(Ge)wel(d)dadige communicatie

intro image


Communicatie leidt soms eerder tot verwijdering dan tot verbinding. In het publieke domein liggen verwijten, irritatie en woede vaak dicht aan de oppervlakte. De Amerikaanse psycholoog Rosenberg laat zien hoe je in een gesprek bruggen kunt bouwen.

Lees meer